قهوه در آندراداس (Andradas)، برزیل
قهوه در آندراداس (Andradas)

قهوه در آندراداس (Andradas)، آندراداس توسط کوههای Mantiqueira در فضای داخلی ایالت Minas Gerais احاطه شده است ، یک شهر کوچک در برزیل است که فقط 10 هزار نفر در آن سکونت دارند . در میان بسیاری از مزارع قهوه آن ها، کوهی به شکل فیل وجود داشته که ، شایعات می گویند ، زمانی الماس عظیم الجثه ای در درون چشم این کوه فیل نما بوده است .

اما این گوهر ارزشمند به توسعه این شهر کمک نکرده : آندراداس در تولید شراب و قهوه، سنتی دیرینه دارد که از مهاجران ایتالیایی که در آنجا ساکن بوده اند این صنعت به ارث رسیده است. اما مانند بسیاری از شهرهای دیگر در میناس گرایس (Minas Gerais) ایالتی که تولید کننده 74٪ از دانه های قهوه در بزرگترین کشور جهان است. این شهر در قهوه یکی از موتورهای اصلی اقتصادی است .

قهوه در آندراداس (Andradas)، برزیل

برای سال 2020 ، ایالت میناس گرایس برداشت تقریباً 2 میلیون تن دانه قهوه را تخمین زده است که نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است. در برابر این اتفاق مثبت، برای بهبود کیفیت قهوه برداشت شده متخصصان صنعت قهوه جمع شده اند تا آندراداس را به مرجع بین المللی – Yirgacheffe برزیل، در صورت تمایل ، تبدیل کنند.

مهندسین کشاورزی Rafael Alberto Silva و Eduardo Sampaio و Mariana Del Guerra با همکاری کشاورزان محلی برای ایجاد پروژه ای به نام Mapa dos Sabores (نقشه مزه ها) برای به نمایش گذاشتن ارزش قهوه این شهر ، با یکدیگر همکاری کردند. این تیم برای نشان دادن پتانسیل قهوه پرورش یافته در این شهر برداشتی انتخابی انجام داده است: سال گذشته برخی به طعم و مزه این قهوه امتیاز 88 داده اند. بسیاری از تولیدکنندگان حتی تصور نمی کردند که قهوه آنها می تواند از چنین کیفیتی برخوردار باشد.

خوزه مارکونی ، یکی از 15 تولید کننده ای است که در مرحله اول این پروژه حضور داشت، در سال 2019 می گوید: “من هیچ چیزی از نظریه تعادل نقطه ای در زیست شناسی نمیدانستم  ، اما فقط با چشیدن قهوه ، متوجه شدم که مزه این قهوه بسیار تغییر کرده است.” وی  همچنان افزود: ” دیگر نیازی به سرمایه گذاری خاصی نبود، فقط کافی بود بعضی از کارهایی که ما همیشه در مزرعه انجام میدادیم را عوض کنیم.”

قهوه در آندراداس (Andradas)، برزیل

به گفته رافائل آلبرتو سیلوا ، که یکی از کارشناسان زراعت این پروژه است،” هدف اصلی Mapa dos Sabores (نقشه مزه ) این است که این شهر می تواند دانه های قهوه با کیفیت و با استانداردهای بین المللی تولید کند، با احترام به فرایندهای پایدار کشت قهوه و همچنین نشان دادن ارتباط با فرهنگ قهوه در شهر آندراداس ،تنها راه برای به نمایش گذاشتن این قهوه ها این است که با  هم، همکاری کنیم.”

این پروژه همچنین برای  کشاورزان و دولت محلی دارای اهمیت است ، زیرا متخصصان معتقدند که این شهر همچنین می تواند در دراز مدت از پروژه به ویژه در مورد گردشگری سود زیادی ببرد.

زمان برای کار بلندپروازانه ضروری است:به گفته مشاور کشاورزی، ادواردو سامپایو، که بخشی از هیئت مدیره Mapa dos Sabores است. بدست آوردن فرایندها برای اجرای پروژه، کاری است که باید با پشتکار و فداکاری انجام شود ، این متخصص اظهار داشت که اولین نتایج به دست آمده از کیفیت بالقوه قهوه کامل بود.

سامپایو ، كه نیاز به برداشت انتخابی (تمركز روی گیلاس قرمز ) داشت ،  او همچنین برنامه ریزی بیشتر و پردازش بهتر برروی دانه های قهوه را تأكید كرد ، سامپایو می گوید: ” آندراداس تمام الزامات قهوه  را دارد.” او  همچنین می گوید: “برای نشان دادن طعم و مزه قهوه به دنیا،  مدت زمان طولانی را باید طی کرد.”

برای این منظور ، آنها از یك استاد بازاریابی در دانشگاه روتردام (Rotterdam) ، استفانو پونتونی (Stefano Puntoni) کمک میگیرند. وی به همراه دانشجویان خود در دانشکده مدیریت روتردام و دانشگاه اراسموس (Erasmus )، در حال توسعه ایده هایی برای تقویت توانایی آندراداس در بازاریابی قهوه در بازارهای صادراتی (عمدتا اروپا) است.

سامپایو می گوید: “ما در حال حاضر برروی  ایده مارک تجاری آندراداس تحقیق میکنیم”، “ایجاد یک مارک تجاری متفاوت در چنین بازار رقابتی آسان نیست ، اما علاقه زیادی به مارک های محلی قهوه وجود دارد. مصرف کنندگان به دنبال کیفیت و اصالت هستند و آندراداس می تواند از موقعیت منحصر به فرد خود برای جبران نیازها استفاده کند. “

تولیدکنندگان قهوه آندراداس برای ایجاد یک مارک قوی و عالی باید درکنار هم کار کنند، با ترکیبی از تأکید بر کیفیت (استفاده از خاک و ارتفاع منحصر به فرد شهر) ،این برند در پیوند بین مردم و جاذبه های زیبا شهر و همچنین معرفی قهوه خود که محصول این شهر زیبا میباشد تلاش نموده است . وی می گوید: “از این نظر ، من فکر می کنم که پروژه Mapa dos Sabores یک شروع عالی  برای این شهر است.”

برای پونتونی ( استاد بازاریابی در دانشگاه روتردام) ،  این نکته ضروری است که بازاریابی نه تنها برای شرکت های بزرگ صاحب مارک های معروف در بازار قهوه ابزاری قدرتمند است. او میگوید : “من بازاریابی و مارک تجاری را نیز از ابزارهای مهم توسعه اجتماعی می دانم.”

برای آن ، نقش تعاونی بسیار مهم خواهد بود. “اول ، اگر کیفیت قهوه به طور یکنواخت بالا نباشد ، پیشنهاد شکست می خورد. دوم ، اگر تولیدکنندگان نتوانند برای ایجاد یک مارک تجاری قوی با هم کارکنند، این پیشنهاد نمی تواند به دست مصرف کنندگان برسد و شلوغی ها را از بین ببرد. ” در این حالت ، مانند بسیاری موارد دیگر ، قدرت در اعداد وجود دارد.

ادواردو سامپایو امیدوار است که کیفیت به دست آمده توسط برخی تولیدکنندگان بتواند انگیزه دیگران را برای پیوستن به  این پروژه فراهم کند. او می گوید: “ما فقط در صورت داشتن حداقل 50 تولیدكننده ثبت شده كه كیفیت بالایی در قهوه دارند، میتوانیم قهوه خود را به جهانیان معرفی کنیم .

“ایجاد علاقه در بین کشاورزان نیز مهم است تا آنها به ارزش زمین و کار خود در محصولات پی ببرند.” وی تضمین می کند: “الماس می تواند در زمین های کشاورزی آنها باشند. تنها باید آن را صیقل دهند.

منبع : sprudge.com

اشتراک گذاری:

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.

شانزده − 2 =

بالا